
Stevia misleidend
Door het grote verschil tussen de smaak van stevia en suiker is er door grote fabrikanten al jaren onderzoek gedaan om dit gat te dichten. Zij hebben de makkelijke oplossing gevonden door stevia te vermengen met ongezonde alternatieven zoals maltodextrine en dergelijke. Dit wordt enerzijds gedaan omdat stevia een intensieve zoetstof is en dus "verdund" moet worden en anderzijds om de "andere smaak" van stevia goedkoop te camoufleren en dus meer aan te laten sluiten bij de smaak van suiker. Vervolgens wordt de naam stevia gebruikt en groot op de verpakking geplaatst. Een nietsvermoedende consument denk hiermee met stevia van doen te hebben, terwijl het tegendeel waar is. Vaak bevat het product slechts een fractie steviolglycosiden (bijvoorbeeld 3 tot 6%) en wordt de rest opgevuld met goedkope zoete bulkstoffen.
Is dat de bedoeling van stevia? Oordeelt u zelf.
Smaak in ontwikkeling
Naturaplaza heeft gekozen voor de weg van de geleidelijkheid en hebben ervoor gekozen samen te werken met producenten die hun vak verstaan en enkel kiezen voor kwaliteit en de gezondheid van de eindgebruiker boven alles stellen. Ook onze producten zijn in ontwikkeling en worden continu verbeterd. Wij zoeken de oplossing in het vermengen van steviolglycosiden met andere natuurlijke alternatieven. De testen die we hiermee uitvoeren doen we in samenwerking met een gerenommeerde producent en geschiedt op basis van een recent onderzoeksrapport, dat is uitgebracht door de Universiteit München- Duitsland. Hiermee proberen wij steeds meer mensen te overtuigen van stevia. Onze stevia extract producten vindt u terug in onze online natuurwinkel.