• Kies bezorgmoment met PostNL
  • Alles uit eigen voorraad
  • Vóór 17:00 besteld, Morgen in huis

Biologische Kruiden en Specerijen

68
Sorteer op:
  • Kies bezorgmoment met PostNL
  • Alles uit eigen voorraad
  • Vóór 17:00 besteld, Morgen in huis
  • Kies bezorgmoment met PostNL
  • Alles uit eigen voorraad
  • Vóór 17:00 besteld, Morgen in huis

Het genot van biologische kruiden

Geen maaltijd of snack mag zonder kruiden zijn. Kruiden en specerijen maken voedsel smakelijker terwijl ze je gezondheid bevorderen. Je moet regelmatig met kruiden en specerijen koken - en, indien mogelijk, meerdere tegelijk gebruiken. En biologische kruiden zijn daarbij zeker aan te raden. Ze zijn natuurlijker dan fabrieksvarianten die veel conserveringsmiddelen bevatten. Koop biologische kruiden en specerijen makkelijk online en leer in dit artikel meer over de verschillende soorten.

De verscheidenheid van kruiden

Kruiden, zoals basilicum, zijn de bladeren van een plant, terwijl kruiden, zoals kaneel, meestal worden gemaakt van de zaden, bessen, schors of wortels van een plant. Beide worden gebruikt om voedsel op smaak te brengen, maar onderzoek toont aan dat ze boordevol gezonde stoffen zitten en gezondheidsvoordelen kunnen hebben. Biologische kruiden en specerijen bestrijden ontstekingen en verminderen schade aan de cellen van je lichaam. Dat komt omdat biologische specerijen rijk zijn aan fytochemicaliën, die gezonde plantaardige chemicaliën zijn.

Kies het echte ding: koop biologische kruiden

Je hebt misschien gemerkt dat sommige biologische kruiden en specerijen als supplementen worden verkocht (bijvoorbeeld oregano-olie of capsules kaneelextract). Tenzij je huisarts anders aanbeveelt, is het het beste om het kruid of specerij te eten in plaats van het in pilvorm te nemen. Het is mogelijk dat een capsule niet de hoeveelheid heeft die wordt geclaimd, of dat er ongezonde additieven in zijn verwerkt.

Biologische kruiden: een essentieel deel van je dieet

Het toevoegen van kruiden en specerijen aan je dieet heeft een belangrijk en gunstig voordeel. Omdat ze zo smaakvol zijn, maken ze het gemakkelijker om op minder gezonde ingrediënten zoals zout, suiker en toegevoegd vet te bezuinigen. Biologische specerijen zijn een van de meest over het hoofd gezien bronnen van verbazingwekkende voedingsstoffen. Ze hebben krachtige gezondheidsvoordelen terwijl ze smaak in onze hoofdgerechten injecteren. Daarom een selectie van gezonde biologische kruiden en specerijen die je thuis kunt gebruiken.

Kurkuma: een nieuwe superfood

Kurkuma is niet voor niets een hot topic geworden in voedselsector. Hoewel het bekend staat om te worden toegevoegd aan heerlijke curry's, is het gebruik ervan steeds veelzijdiger. Het is simpel aan het dieet toe te voegen, wat het ook eenvoudig maakt om van gezondheidsvoordelen te profiteren.

De voordelen van Kurkuma

Eerst en vooral is kurkuma een ongelooflijke ontstekingsbestrijder. Het kan zelfs een aanzienlijk verschil maken bij personen die last hebben van reumatische pijn. Dit komt door het bestanddeel curcumine - het actieve bestanddeel en de gele bioactieve stof die de kleur aan kurkuma geeft. Curcumine heeft een grote verscheidenheid aan biologische interacties wanneer het wordt geconsumeerd. De ontstekingsremmende voordelen maken het een goede keuze voor het verbeteren van de spijsvertering. Vanwege de ontstekingsremmende eigenschappen van curcumine kan het ontstekingsgerelateerde verouderingsprocessen en ziekten vertragen.

Gember: veelzijdig en smaakvol

Gember is een ander veelzijdig kruid dat echt gemakkelijk te gebruiken is. Verse gember en gemalen gember zijn beide makkelijk te gebruiken en effectief. Je kunt zelfs etherische gemberolie gebruiken. Gebruik het voor thee.

De voordelen van gember

Het is algemeen bekend als een hulp tegen een pijnlijk gevoel in de buik, maar de voordelen reiken veel verder. Net als kurkuma is het ook ontstekingsremmend. Dit is de reden waarom het zo rustgevend is voor een maagklachten. Gember kan ook misselijkheid en diarree verlichten . Gemberthee is geweldig voor het verlichten van griepsymptomen. Rauwe gember bevat relatief veel mineralen zoals kalium, koper, mangaan, magnesium, niacine, fosfor en ijzer. In vergelijking met andere kruiden is het gemakkelijker om een aanzienlijke hoeveelheid vitamines uit gember te halen, omdat je de rauwe wortel kunt gebruiken die de meest biologisch beschikbare bron van deze mineralen vormt.

Kaneel: de intense smaakmaker

Kaneel is een ander kruid dat vrij gemakkelijk te gebruiken is. Het is een beetje zoet en behoorlijk goed voor je. De veelzijdigheid van het kruide merk je doordat het ook voor hartige recepten te gebruiken is. Vers gemalen kaneel smaakt het beste. De stokken zijn handig voor het brouwen of raspen, wat zorgt voor een intense smaak .

De voordelen van Kaneel

Kaneel zit vol antioxidanten. Het is eigenlijk een van de meest geconcentreerde bronnen, wat betekent dat zelfs een beetje kaneel - ongeveer 1 theelepel per dag - je kan helpen een gezonde boost te krijgen. Antioxidanten helpen het verouderingsproces te vertragen, oxidatieve stress te verminderen en het lichaam van gifstoffen te ontdoen. Net als kurkuma en gember is kaneel ook ontstekingsremmend. Als je echt de vruchten wil plukken van de gezondheidsvoordelen, moet je ze alle drie bij elkaar hebben. Ze vullen elkaar heel goed aan. Over het algemeen is kaneel een geweldig kruid voor de hersenen en het lichaam. Kaneel kan helpen bij een gezondere huid en de hersenfunctie verscherpen. Het is geweldig voor het beheren van de bloedsuikerspiegel en insulinespiegel.

Salie: een subtiel en geurend kruid

Salie is eenvoudig om thuis te kweken. Het ruikt geweldig en smaakt nog beter. Vers werkt het prima, maar het werkt prima in gedroogd en gemalen vorm. Het voegt een bepaalde diepte toe aan maaltijden en een knapperige salieblaadjesgarnituur kan van een gewone maaltijd iets buitengewoons maken.

De voordelen van Salie

Je kunt salie gebruiken om de cognitie te stimuleren, dus of je ervoor kiest om het te consumeren of de geur ervan in te ademen, je kunt een hersenstimulatie verwachten. Het is bekend dat het goed is voor het geheugen. Daarmee is salie een superfood voor de geest. Salie bevat relatief veel vitamine K en slechts twee gram levert 43% van de dagelijkse aanbeveling. Ten slotte heeft salie, net als de meeste kruiden en specerijen, ontstekingsremmende eigenschappen en veel antioxidanten. Maakte een sterke infusie voor gorgelen in de mond wanneer je een pijnlijke of ontstoken keel of pijnlijke tanden hadden. Het helpt om de pijn te verzachten.

Peterselie: een krachtige bladgroente

De meeste bladgroenten zijn fantastisch voor jou, en peterselie is geen uitzondering. Dit superfood is een geconcentreerde bron van antioxidanten en meer. En het smaakt geweldig waardoor je het in veel gerechten kan gebruiken.

De voordelen van peterselie

Peterselie bevat extreem veel vitamine K. Een half kopje peterselie bevat meer dan 500% van de dagelijkse aanbeveling. Peterselie bevat ook vitamine C, vitamine A, wat folaat (een B-vitamine) en ijzer. Het bevat veel antioxidanten die schade kunnen verminderen. Zoals de meeste andere kruiden is peterselie rijk aan mineralen zoals calcium. Als je een opgeblazen gevoel hebt, kunnen de ontstekingsremmende eigenschappen van peterselie nuttig zijn. Peterselie fungeert zelfs als een natuurlijk diureticum en stimuleert de nier. Ten slotte is het zowel antibacterieel als schimmelwerend. Peterselieolie is geweldig voor de huid omdat het bacteriën kan bestrijden.

Chilipeper: pittig en gezond

Chili is een ideaal manieren om gerechten op smaak te brengen. Of dat nu verse pepers, gemalen peper poeder of chili vlokken zijn. Veel gekruide voedingsmiddelen hebben unieke gezondheidsvoordelen en chili is geen uitzondering.

De voordelen van chili

Omdat dit kruid is afgeleid van paprika's, krijg je ook veel voordelen van die groente. Allereerst bevatten paprika's zelfs meer vitamine C dan een sinaasappel. In feite bevatten chilipepers tot zeven keer de hoeveelheid vitamine C van een sinaasappel en bevatten ze vitamine A en vitamine E. De capsaïcine die wordt gevonden in specerijen die van de peper zijn afgeleid, zijn bijzonder gunstig. Het is misschien al bekend dat capsaïcine ook congestie kan verminderen. Het spreekt voor zich dat hoe pittiger de peper, hoe meer capsaïcine erin zit en hoe meer voordelen je oogst. Als je de hitte aankan, is het zeker het zweten waard.